3 گام برای تبدیل شدن به یک معلم حرفه ای

3 گام برای تبدیل شدن به یک معلم حرفه ای

- بیشتر گوش دهید
اغلب معلم های با تجربه که درسی را برای 5 تا 15 سال تدریس کرده اند به احتمال زیاد شیوه و برنامه ی خاصی برای تفهیم موضوع دارند که باید آن را به روز کنند، دانش آموزان 10 سال قبل با دانش آموزان امروز یکسان نیستند و باید تغییراتی در طرح درس، نحوه آموزش و .. ایجاد کرد.
یکی از این تغییرات می تواند گرفتن بازخورد از دانش آموزان باشد، اگر می خواهید در برنامهکلاس درس خود تغییر مثبتی ایجاد کنید، به دانش آموزان و حرف ها ی آن ها بیشتر گوش کنید. ببینید آن ها از یک کلاس درس چه می خواهند و با چه روشی گیرایی بیشتری می توانند از درس داشته باشند. کارگاه آموزشی، بحث و تبادل نظر و یا شیوه های متفاوت تر. از آن ها بپرسید که به کدام مباحث علاقه بیشتری دارند و روی آن ها تمرکز کنید، نتیجه ی کار فوق العاده خواهد بود.

 

2- برنامه های معمول را کنار بگذارید
از نرم های معمولی و گذشته تان فاصله بگیرید ، خلاقیت در تدریس و روش های درس پرسیدن می تواند دانش آموزان و حتی شما را به مباحث بعدی مشتاق تر کند.می توانید کلاس را متناسب با مباحث جدید طراحی کنید، یک کمپین متفاوت در مدرسه راه اندازی کنید و کمی متفاوت عمل کنید.
اگر از همین هفته ی آینده برنامه ی تان را تغییر دهید ، به صورت خودکار در مسیر خلاقیت بیشتری قرار می گیرید و ذهن تان دائم به دنبال متدهای جدید به جای استفاده از روش های معمول تدریس می گردد.

 

3- اقدام کنید
تنها فکر کردن به تغییرات کافی نیست و شما باید افکار و پیش زمینه ی ذهنی تان را تبدیل به عمل کنید.هر کاری که شما برای تغییر انجام دهید موجب پیشرفت شما، دانش آموزان و حتی معلمان دیگر می شود.یک کتاب بنویسید، وبسایت یا وبلاگ شخصی خودتان را راه اندازی کنید و در آن جا مطالب و طرح درستان را  قرار داده و با دانش آموزان در ارتباط باشید و ...
از شادابی و نشاط در خودتان و دانش آموزان غافل نشوید و به محض احساس خستگی در آن ها، اجازه دهید چند دقیقه استراحت کنند.
علاوه بر این، فراموش نکنید که عشق و تدریس با علاقه به دانش آموزان، نقش مهمی در تفهیم مطالب دارد، تا زمانیکه شما به مطالب درسی علاقمند نباشید و با شاگردانتان رفتار صمیمانه ای نداشته باشید، نمی توانید آن ها را به خوبی منتقل کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: مدرسه معلمانه

برچسب‌ها: 3 گام برای تبدیل شدن به یک معلم حرفه ای
[ جمعه 25 خرداد 1393 ] [ 15:24 ] [ خادم المهدی ]
[ ]